ყველაფერთან ერთად 2020 წელს ბიზნესის ერთ-ერთი გამოწვევა კიბერუსაფრთხოებაც გახდა. კომპანიები დიდ რესურსს ხარჯავენ კიბერშეტევების თავიდან ასაცილებლად, რისთვისაც ნერგავენ სხვადასხვა ტექნიკური კონტროლის მექანიზმებსა თუ სტანდარტებს. თუმცა, როგორც ამბობენ ორგანიზაციაში კიბერუსაფრთხოების კუთხით ყველაზე სუსტი რგოლი არა ტექნიკა და პროგრამული უზრუნველყოფები, არამედ თავად ადამიანია.
კომპანიების მიერ განხორციელებული ინვესტიცია უშედეგო იქნება, თუ ორგანიზაციის თანამშრომლები არ იზიარებენ კიბერჰიგიენის კულტურას. იმისათვის, რომ ორგანიზაციაში არსებობდეს კიბერჰიგინა, პირველ რიგში საჭიროა თითოეულ თანამშრომელს ესმოდეს კიბერ რისკების მნიშვნელობა და მისგან გამოწვეული საფრთხეები. ასევე, კარგად ჰქონდეს გააზრებული პირადი თუ კორპორატიული ინფორმაციის დაცულობის მნიშვნელობა.
საფრთხეს შეიძლება ყველა მხრიდან ველოდოთ, იქნება ეს ელ.ფოსტა, სოციალური ქსელი, მობილური აპლიკაციები თუ არასანდო ვებ გვერდები. ჰაკერები „ხაფანგს“ ყველაზე ხშირად, სწორედ ამ ვექტორებიდან გვიგებენ ხოლმე. იმისათვის, რომ გაიგოთ რამდენად სწორად და ფრთხილად მუშაობთ, რამდენად გაქვთ კიბერჰიგიენის კულტურა პირად თუ სამუშაო სივრცეში, შესაძლებლობას გაძლევთ გააკეთოთ მარტივი ტესტი 😊 👇