fbpx
მენიუ
რა არის WMS – საწყობის მართვის სისტემა 

ჯერ კიდევ იქამდე ვიდრე „ამაზონი“, „ტესკო“, „იკეა“ და მსოფლიოს სხვა წამყვანი ბრენდები თავიანთი საწყობების მართვას კომპიუტერებს და რობოტებს მიანდობდნენ, არსებობდა საწყობის მართვის სისტემები, რომლებმაც მნიშვნელოვნად შეცვალეს მიწოდების ჯაჭვის პროცესი.

საწყობის მართვის კონცეფცია ძველ ეგვიპტეში გაჩნდა. ეგვიპტელები ცდილობდნენ მარცვლეულის მარაგები ისე გაენაწილებინათ საწყობებში და შემდეგ ისე აღერიცხათ პაპირუსზე, რომ გვალვის პერიოდში შიმშილი არ დამუქრებოდათ.

ინდუსტრიულმა რევოლუციამ, ავტოინდუსტრიის განვითარებამ და გასული საუკუნიდან უკვე კომპიუტერის გამოჩენამ შეცვალა საწყობის მართვის პროცესები და გააჩინა თანამედროვე საწყობისთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი – ავტომატიზაციის შესაძლებლობა.

თანამედროვე საწყობის მართვის სისტემა

დღეს დიდი კომპანიები საწყობებს პროგრამული უზრუნველყოფის მეშვეობით მართავენ. საწყობის მართვის სისტემა – WMS (Warehouse Management System) არის პროგრამა, რომელიც კომპანიას ეხმარება საწყობის  ყოველდღიური ოპერაციების კონტროლსა და მართვაში. WMS-ი უზრუნველყოფს საწყობის ისეთი საკვანძო პროცესების ავტომატიზაციას და ოპტიმიზაციას როგორებიცაა:

  • საქონლის მიღება – სისტემით იმართება პროდუქციის საწყობში მიღების ყველა ეტაპი – შემოსვლის დაგეგმვიდან, მისი კონკრეტულ ადგილას განთავსებამდე.
  • საქონლის შენახვა – სისტემის საშუალებით შესაძლებელია ავტომატურად, სხვადასხვა ლოგიკების მიხედვით განისაზღვროს, თუ სად რომელი პროდუქცია უნდა განთავსდეს საწყობში.
  • საქონლის აგროვება – პროგრამა განსაზღვრავს საქონლის აგროვების ყველაზე ოპტიმალურ გზას.
  • გადაზიდვა – სისტემით იმართება გადაზიდვის პროცესი, ავტომატიზებულია შეფუთვის, გასვლისას კონტროლის, მანქანებზე განაწილების პროცესები და ა.შ.

საწყობის მართვის თანამედროვე სისტემების საშუალებით იზრდება საწყობის ეფექტიანობა, მცირდება მასთან დაკავშირებული ხარჯები და კომპანია მზადაა სამომავლო ზრდისთვის.

რატომაა WMS მნიშვნელოვანი?

როგორც სტატისტიკები აჩვენებენ, მსოფლიოს წამყვანი კომპანიები, საწყობის მართვის თანამედროვე სისტემების დანერგვით კონკრეტულ სარგებლებს იღებენ:

  • ხდება საწყობის სივრცის ოპტიმალური ათვისება
  • იზრდება მარაგების ბრუნვის სისწრაფე
  • მცირდება ადამიანური შეცდომებით გამოწვეული ხარჯები
  • მეტი ავტომატიზაციისა და კონტროლის ხარჯზე ხდება დანაკლისისა და ფუჭების ხარჯების შემცირება
  • თანამშრომლებს შორის ხდება სამუშაოს ოპტიმალური გადანაწილება
  • იზრდება კლიენტების კმაყოფილება

ეს ყველაფერი ორგანიზაციებს საშუალებას აძლევს გაზარდონ შეკვეთების გამტარუნარიანობა ისე, რომ ამან არ იმოქმედის ხარისხზე.

ფორმულა მარტივია: მეტი ავტომატიზაცია უდრის მეტ სისწრაფეს, ხოლო მეტი სისწრაფე – მეტ მომსახურებულ კლიენტს. საბოლოო ჯამში კი ეს კომპანიის შემოსავლებზე აისახება

გასაკვირი არ იქნება, თუ მსოფლიოში ყველაზე გამართული საწყობის მაგალითად  „ამაზონს“ მოვიყვანთ. როდესაც დალაგებულ საწყობზე ვსაუბრობთ შესაძლოა ბევრმა წარმოიდგინოს საწყობი, სადაც აუცილებელია პროდუქტი განლაგებული იყოს ფასების, ანბანის, პროდუქტის მსგავსების, SKU ნომრის ან რამე სხვა მახასიათებლის მიხედვით.

თუმცა, „ამაზონის“ შემთხვევაში ეს ასე ნამდვილად არ არის.  მსოფლიოს ყველაზე დიდი რითეილ კომპანიის საწყობებში „ქაოსია“ – საქონელი არც ანბანის, არც ფასის ან პროდუქტის მსგავსებით არ არის განლაგებული.

საქმე იმაშია, რომ „ამაზონი“ მაღალი დონის ავტომატიზაციისა და საწყობის მართვის სისტემის დახმარებით ეგრეთწოდებული „ქაოსური საწყობის“ (chaotic storage) სტილით მუშაობს. საწყობში თითოეული შემოსული საქონლის ყველაზე ოპტიმალური განთავსების ადგილს პროგრამა განსაზღვრავს. შესაბამისად, პროგრამა აწვდის თანამშრომლებსა და რობოტებს, თუ რა თანმიმდევრობით უნდა ააგროვონ კონკრეტულ შეკვეთაში შემავალი პროდუქტები უზარმაზარი საწყობიდან ისე, რომ ამაში მინიმალური დრო და ენერგია დახარჯონ.

სწორედ საწყობის მართვის სისტემებმა, მაღალი დონის ავტომატიზაციამ და შესაბამისად  საქონლის მიღების, შენახვისა და აგროვების პროცესის მნიშვნელოვნად აჩქარებამ „ამაზონს“ საშუალება მისცა შეექმნა ყველასთვის ცნობილი სერვისი Amazon Prime. ამ სერვისით უზარმაზარი კომპანია, უზარმაზარ (არაერთ) ქვეყანაში ახერხებს, რომ შეკვეთა კლიენტის კართან 1 დღეში მიიტანოს. საწყობის მართვის აქამდე არსებული მეთოდებით ამასთან მიახლოებული შედეგიც კი წარმოუდგენელი იყო.

„ამაზონის“ მსგავსი პროცესები, რობოტები და ლოჯისტიკის სისტემა, მსოფლიოს ბევრი წამყვანი კომპანიისთვისაც კი საოცნებოა. თუმცა საწყობის მართვის სისტემის WMS-ისა და ავტომატიზაციის აუცილებლობის წინაშე უკვე ყველა დიდი კომპანია დგას.

მსოფლიოსა და მათ შორის საქართველოშიც საწყობის მოწესრიგებისა და ავტომატიზაციის აუცილებლობა  კიდევ უფრო მძაფრად დადგა პანდემიის პერიოდში გაზრდილი ონლაინ შოპინგის გამო. Covid 19-ის პირობებში ecommerce-ის ზრდა პოსტ-პანდემიურ პერიოდშიც გადავა, ხოლო ელექტრონული კომერციის გამართვა საწყობის მართვის თანამედროვე სისტემის გარეშე უბრალოდ შეუძლებელია.

რა უნდა გააკეთოს კომპანიამ WMS-ის დასანერგად?

რა თქმა უნდა, WMS-ის სისტემის დანერგვა დამოუკიდებლად რთულია, მით უმეტეს ქართულ ბაზარზე, სადაც ამ საკითხში გამოცდილი კადრების საგრძნობი დეფიციტია. ამიტომ მნიშვნელოვანია სწორი პროვაიდერის შერჩევა.

BDO Digital-ი უკვე წლებია ყველა ზომის ბიზნესს სთავაზობს კონკრეტულ პროგრამულ გადაწყვეტებს, მათ შორის ERP და Mini-ERP სისტემებს. საერთაშორისო კომპანია Axelot-თან პარტნიორობით კი BDO Digital-ი კომპანიებს თანამედროვე WMS სისტემის დანერგვას სთავაზობს.

გაიგეთ მეტი WMS-ის შესახებ
დაგვიტოვეთ საკონტაქტო ინფორმაცია და ჩვენი გუნდი აუცილებლად დაგიკავშირდებათ
მოგვწერეთ საკონტაქტო
ნახე მსგავსი სტატიები
BDO Digital-ისა და მაგნიტის მასშტაბური კოლაბორაცია

BDO Digital-ისა და მაგნიტის მასშტაბური კოლაბორაცია

პროცესების გაციფრულებით სუპერმარკეტების ქსელი მაგნიტი განვითარების ახალ ეტაპზე გადადის ქსელური სუპერმარკეტების ავტომატიზაცია ქართულ ბაზარზე სულ უფრო მასშტაბურ სახეს იძენს. BDO Digital-მა ERP სისტემის დანერგვა სუპერმარკეტების ქსელ მაგნიტში დაიწყო, რაც კომპანიის მხრიდან ოპერაციების ეფექტურობისა და განვითარებისკენ გადადგმული უმნიშვნელოვანესი სტრატეგიული ნაბიჯია. მაგნიტი ბაზარზე ერთ-ერთი უმსხვილესი მოთამაშეა, ის 350-ზე მეტი ფილიალით...
27 მარტი
მიწოდების ჯაჭვის ავტომატიზაცია საცალო ბიზნესში

მიწოდების ჯაჭვის ავტომატიზაცია საცალო ბიზნესში

მიწოდების ჯაჭვის ავტომატიზაცია სრულიად გარდაქმნის რითეილერების ბიზნეს ოპერაციებსა და მომხმარებლებთან ინტერაქციის პროცესს. საცალო ბიზნესის ციფრული ტრანსფორმაცია ერთის მხრივ, პროცესების ეფექტურობას და ოპერაციების გამარტივებას, მეორე მხრივ კი თანამშრომლებისა და მომხმარებლებისთვის დამატებით ღირებულების შექმნას გულისხმობს. სხვადასხვა პროგრამული უზრუნველყოფა, რომელიც საწყობის, დისტრიბუციის, მერჩენდაიზინგის, შესყიდვებისა და გაყიდვების სრული ციკლის...
14 მარტი
ოქტომბერი – კიბერუსაფრთხოების ცნობიერების ამაღლების თვე

ოქტომბერი – კიბერუსაფრთხოების ცნობიერების ამაღლების თვე

ციფრული ინოვაციების მუდმივად განვითარებად ლანდშაფტში, ფსონები არასოდეს ყოფილა იმაზე მაღალი, ვიდრე ახლა, როდესაც საქმე სენსიტიური ინფორმაციის დაცვას ეხება. ოქტომბერს უფრო მეტი მოაქვს, ვიდრე უბრალოდ შემოდგომის განწყობა; ეს ასევე არის თვე, რომელიც ეძღვნება კიბერუსაფრთხოების ცნობიერების ამაღლებას. კეთილი იყოს თქვენი მობრძანება კიბერუსაფრთხოების ინფორმირებულობის თვეში. რატომ ოქტომბერი? ახლა,...
9 ოქტომბერი
კიბერ, ინფორმაციული და IT აუდიტის აუთსორსინგი

კიბერ, ინფორმაციული და IT აუდიტის აუთსორსინგი

„ბიზნესი ვალდებულია მოძებნოს წარმოების ყველაზე ეფექტური საშუალება.“ - უორენ ბაფეტი. აუთსორსინგი სწორედ ის ტერმინია, რომელიც გულისხმობს ისეთი სამუშაო ძალის პოვნას, რომელსაც შეუძლია აწარმოოს პროდუქტი ან სერვისი, ნაკლები დანახარჯით, ნაკლებ დროში. უფრო მარტივად რომ ვთქვათ ერთი და იგივე სამუშაო შეასრულოს ბევრად უფრო ეფექტიანად და ეფექტურად.  საუკუნეებია...
12 სექტემბერი